NEMLENDİRİCİLER

Bu tarif tüm cilt tiplerine uygundur ama kuru ciltler için özellikle iyidir.Yaklaşık olarak 400gr.yakın ürün elde edilir,isterseniz tek bir büyük kavanoz veya 50lilik,100mllik kavanozlar kullanabilirsiniz.Ben yaptığımda bir miktar kendime ayırır gerisini eşe dosta hediye ederim.Eski krem kavanozlarımı hiç atmam onları bulaşık makinesinde yıkarım ve tekrar tekrar kullanırımTabi bundan yararlanmak isteyen arkadaşlarımda kendi krem kavanozlarını temizleyip verirler ve onlar için doldururum.
Malzemeler;
2/3 bardak üzüm çekirdeği yağı,
1/3bardak hindistan cevizi yağı
1çay kaşığı kakao yağı
1çorba kaşığı balmumu
1/3 bardak gülsuyu
1/3 bardak saf su
1/3bardak aloe jeli
20 damla E vit yağı
8 damla gül esansı veya gül yağı
kavanoz,blendır

Yapılışı:
Benmaride üzüm,hindistan cevizi kakao ve balmumunu ısıtarak katılar eriyene kadar bekleyin,Bal mumu eriyince cam kapaklı bir kaba süzün oda sıcaklığında soğuması için yaklaşık bir saat bekleyin.Gülsuyu,saf su,aloe jeli,e vit ve esans yağını blendırda bir kaç dakika en yüksek hızda karıştırın blendırı kapamadan tepesinden yavaşça ince bir katman olarak soğutulmuş yağları ekleyin,bundan sonra blendırın sesine kulak verin ses boğuk gelmeye başlayınca krem hazır demektir,hemen kavanozlarınıza boşaltın.
Hediye olarak düşünürseniz üzerine kreminizin adını ve yapım tarihini içeren el yapımı bir etiket yapıştırıp kurdele veya başka aksesuarlarla süsleyebilirsiniz.

4 yorum:

nalan dedi ki...

bir kavanoz da ben rica etsem.

çok yararlı tarifler veriyorsun canım sağol

Bitki Cadısı dedi ki...

Elbette nalan abla bir daha ki yaptığımda sana da ayırırım.

Unknown dedi ki...

merhabalar,

benim cildim hassas-karma. özellikle yanaklarım çok kuru. ufacık bir stres bile sivilce yapabiliyor. bu krem bana uygun mudur acaba ?

hatice dedi ki...

Merhaba,
çok güzel bir tarif ellerinize sağlık. denedim ve çok memnunum. Yüz için de uygun mudur ve kullanım süresi var mı?